PROJEDE 3. GÜN: DİJİTAL OYUN MU, GELENEKSEL OYUN MU? OLMALI MI, OLMAMALI MI?
Bugün 09 Eylül 2018 Cumartesi... Projenin üçüncü günü.
Sabahki ilk etkinlikte grup ikiye ayrılarak münazara etkinliği yapıldı. Dijital oyun olmalı mı yoksa olmamalı mı ekseninde münazara etkinliği için alan yazın bağlamında araştırmalarla işe başlandı. Grup üyeleri olarak "geleneksel" oyunun avantajlarını savunmak bizim amacımızdı ve bu görüşü savunmak aslında hiç de zor olmadı. Hepimiz yaş olarak geleneksel oyunla yolu kesişmiş bireyler olarak bu oyun türünü savunmak hiç de zor olmadı. Bu oyun türüne ait, savunduğumuz bütün özellikleri bizzat deneyimlemiş kişiler olarak makalelere çok da ihtiyaç duymadık açıkçası. Bilişsel ve duygusal bilgi birikimimizden yola çıkarak bu oyunun pek çok güçlü yönünü bir çırpıda sıralayıverdik. Evet... Dijital dünya hayatın içinde, onun bir parçası artık... Dolayısı ile de dijital oyunlar... Ancak bu demek değil ki geleneksel oyun vazgeçmemiz gereken bir oyun türü...
Sabahki ilk etkinlikte grup ikiye ayrılarak münazara etkinliği yapıldı. Dijital oyun olmalı mı yoksa olmamalı mı ekseninde münazara etkinliği için alan yazın bağlamında araştırmalarla işe başlandı. Grup üyeleri olarak "geleneksel" oyunun avantajlarını savunmak bizim amacımızdı ve bu görüşü savunmak aslında hiç de zor olmadı. Hepimiz yaş olarak geleneksel oyunla yolu kesişmiş bireyler olarak bu oyun türünü savunmak hiç de zor olmadı. Bu oyun türüne ait, savunduğumuz bütün özellikleri bizzat deneyimlemiş kişiler olarak makalelere çok da ihtiyaç duymadık açıkçası. Bilişsel ve duygusal bilgi birikimimizden yola çıkarak bu oyunun pek çok güçlü yönünü bir çırpıda sıralayıverdik. Evet... Dijital dünya hayatın içinde, onun bir parçası artık... Dolayısı ile de dijital oyunlar... Ancak bu demek değil ki geleneksel oyun vazgeçmemiz gereken bir oyun türü...
Sonuç
olarak, her iki grup da münazaranın kazananı oldu. Kazan-kazan, KAZANDI!…
Geleneksel-Dijital, kol kola ve yan yana yürümeli fikrinde uzlaşıldı.
Geleneksel oyunun değerinden eksiltmeden, dijital oyunun de gerekliliğini göz
ardı etmeden, okul öncesindeki entegrasyonunun önemine dikkat çekildi.
Daha
sonraki etkinlikte, Apple’ın geliştirdiği OSMO isimli dijital oyunlar tabletler
aracılığı ile gruplar tarafından oynandı. Bu program, hem geleneksel hem de
dijital olarak oynanabilmesi nedeniyle üst düzeyde beğenildi ve ilgi çekti.
ÖĞRETMENLER
BÜTÜN BU TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN VE ARAÇLARIN FARKINDA OLMALI KANIMCA… DÜN
DİJİTAL OYUNA BİRAZ DAHA TEMKİNLİ YAKLAŞIRKEN, BUGÜN İSE BİRAZ DAHA
YAKINLAŞTIĞIMI HİSSEDİYORUM.
Dersin
ikinci bölümünde “bilgisayarsız programlama” ile ilgili konu incelendi.
Algoritmanın bilgisayar kullanımında kullanılmasının mantığı üzerinde konuşuldu
ve daha iyi anlaşılabilmesi için de bahçede uygulama etkinliği
gerçekleştirildi. Bahçede gruplar tarafında oluşturulan algoritmik labirentler,
grupların ebeleri tarafından oluşturulmaya çalışıldı. Bütün grupların çok büyük
oranda başarı sağlaması, algoritma konusunun anlaşıldığının da açık bir
göstergesi oldu.
Sınıfa
döndüğümüzde, bilgisayarsız programlama uygulamalarının bizde oluşturduğu duygu
ve düşünceler tartışıldı ve grup olarak güzel fikirler ürettik. Üretilen tüm
düşünceler içinde, grubumuzun ürettiği fikirler yüksek oranda kabul görerek
günün grubu oldu J
Bu günün sonunda ortaya
çıkan fikirler;
***PROGRAMLAMA
BAHÇEDE BAŞLAR! (Açık hava etkinliklerine programlama ile ilgili etkinlikler
eklenebilir.)
***BEDENİM
BİR BİLGİSAYAR OLABİLİR Mİ? (Hareket eğitiminde, Beden Eğitimi ve Oyun Eğitimi
dersinde dijital oyuna temel oluşturacak etkinliklere yer verilebilir.)
***Okulun
iç ve dış mekanı (yerler, duvarlar, materyaller) bilgisayarsız programlamaya
uygun şekilde tasarlanabilir.
***Müzik/ritim
etkinliklerinde, algoritmanın gelişimine uygun uygulamalar
gerçekleştirilebilir.
Yorumlar