PROJEDE 4. GÜN: DİJİTAL OYUNLA TANIŞTIK... ŞİMDİ KAYNAŞMA ZAMANI!




Bugün 10 Eylül 2018 Pazartesi…

Projenin dördüncü gününde Robot Jimu, arkadaşları Doc ve SPRK ile tanıştık. Bu dijital araçlar aracılığı ile robotik yazılımların türleri gruplar tarafından deneyimlendi. Serbest çalışmalarla etkinliğe devam edildi. SPRK ve Jimu’dan daha çok, daha fazla mental etkinlik içeren Eğitici Konuşan Robot Doc benim ilgimi çekti. Hareketleri amaca göre programlayarak iletmek ve Doc’un ger bildirimlerini dinlemek çocuk gibi eğlendirdi. Köpeği veterinere doğru ve en kısa yoldan götürmek ve hav hav teşekkürlerini dinlemek! J Acı içindeki bir köpeğe yardım etmek ve bir an önce sağlığına kavuşturmak gibi insani boyutları ele aldığı ve bu konulara vurgu yaptığı için belki de daha çok ilgimi çekti. Bazı arkadaşlar daha çok el-göz koordinasyonu üzerinde yoğunlaşan Sprk’ı yuvarlarken daha başarılı ve mutlu oldular. Demek ki, bol materyal… bol etkinlik! Lisans öncesi eğitimlerde, öğretmen adaylarına tek tip ve büyük grup etkinliklerinden mümkün olduğunca uzaklaşmaları gerektiğinin altının çizilmesine inancım bir kat daha arttı. Küçük grup çalışmalarına imkan veren dijital oyun uygulamaları da zira daha değerli. Bunun da altının daha kalın kalın çizilmesi gerekiyor kanımca…

Daha sonraki bölümde dijital tasarım ve üç boyutlu yazıcının kullanımı ile ilgili anlatım çok etkili bir şekilde yapılmasına rağmen, ilk başta çok da ilgimi çekmedi ne yalan söyleyeyim. Hareket içeren etkinliklerde kendimi daha bağımsız ve rahat hissettiğimdendir belki de…

Bilgisayar başında uzun süre oturmak hem sırt ağrımın nüksetmesine hem de astigmattan dolayı gözlerimin kızarıp sulanmasına neden oldu. Sınırsız şeyler düşünüp, tasarlanabilmesinden dolayı yine de daha sınırlı hareket kabiliyeti bulunan Scratch 2’den daha eğlenceli geldi bana Tinkercad programı… Dediğim gibi, öğretmen hepsini bilmeli ve sunacağı etkinliklerin yelpazesini geniş tutmalı ki, çocuklar zorlanmasınlar ya da çeşitli nedenlere bağlı olarak sıkılmasınlar, dolayısıyla ile de teknolojiden soğumasınlar.

            Cubetto programının incelenmesi ile gün tamamlandı. Cubetto’nun neden küp şeklinde ve bu kadar yalın bir şekilde tasarlandığı bile başlı başına bir araştırma konusu J

            Projede 4. gün… Benim için pek çok sürprizle kapanmış oldu bugün de… Bu dönem Çocukta Oyun Gelişimi dersini vereceğim lisans programında ve burada edindiğim bilgi-becerileri öğrencilerimle paylaşacağım için gerçekten heyecan duyuyor ve sabırsızlanıyorum. Benim dört gündür gözlerimde oluşan merak ve heyecan dolu ifadeleri o yüzlerde de bulacağımdan hiç kuşkum yok projeyi yarıladığımız bu zamanda… Teşekkürler OBİ!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar