PROJEDE 4. GÜN: DİJİTAL OYUNLA TANIŞTIK... ŞİMDİ KAYNAŞMA ZAMANI!
Projenin
dördüncü gününde Robot Jimu, arkadaşları Doc ve SPRK ile tanıştık. Bu dijital
araçlar aracılığı ile robotik yazılımların türleri gruplar tarafından
deneyimlendi. Serbest çalışmalarla etkinliğe devam edildi. SPRK ve Jimu’dan
daha çok, daha fazla mental etkinlik içeren Eğitici Konuşan Robot Doc benim
ilgimi çekti. Hareketleri amaca göre programlayarak iletmek ve Doc’un ger
bildirimlerini dinlemek çocuk gibi eğlendirdi. Köpeği veterinere doğru ve en
kısa yoldan götürmek ve hav hav teşekkürlerini dinlemek! J
Acı içindeki bir köpeğe yardım etmek ve bir an önce sağlığına kavuşturmak gibi
insani boyutları ele aldığı ve bu konulara vurgu yaptığı için belki de daha çok
ilgimi çekti. Bazı arkadaşlar daha çok el-göz koordinasyonu üzerinde yoğunlaşan
Sprk’ı yuvarlarken daha başarılı ve mutlu oldular. Demek ki, bol materyal… bol
etkinlik! Lisans öncesi eğitimlerde, öğretmen adaylarına tek tip ve büyük grup
etkinliklerinden mümkün olduğunca uzaklaşmaları gerektiğinin altının
çizilmesine inancım bir kat daha arttı. Küçük grup çalışmalarına imkan veren
dijital oyun uygulamaları da zira daha değerli. Bunun da altının daha kalın
kalın çizilmesi gerekiyor kanımca…
Daha
sonraki bölümde dijital tasarım ve üç boyutlu yazıcının kullanımı ile ilgili
anlatım çok etkili bir şekilde yapılmasına rağmen, ilk başta çok da ilgimi
çekmedi ne yalan söyleyeyim. Hareket içeren etkinliklerde kendimi daha bağımsız
ve rahat hissettiğimdendir belki de…
Bilgisayar başında uzun süre oturmak hem sırt ağrımın
nüksetmesine hem de astigmattan dolayı gözlerimin kızarıp sulanmasına neden
oldu. Sınırsız şeyler düşünüp, tasarlanabilmesinden dolayı yine de daha sınırlı
hareket kabiliyeti bulunan Scratch 2’den daha eğlenceli geldi bana Tinkercad
programı… Dediğim gibi, öğretmen hepsini bilmeli ve sunacağı etkinliklerin
yelpazesini geniş tutmalı ki, çocuklar zorlanmasınlar ya da çeşitli nedenlere
bağlı olarak sıkılmasınlar, dolayısıyla ile de teknolojiden soğumasınlar.
Cubetto programının incelenmesi ile gün tamamlandı.
Cubetto’nun neden küp şeklinde ve bu kadar yalın bir şekilde tasarlandığı bile
başlı başına bir araştırma konusu J
Projede 4. gün… Benim için pek çok sürprizle kapanmış
oldu bugün de… Bu dönem Çocukta Oyun Gelişimi dersini vereceğim lisans
programında ve burada edindiğim bilgi-becerileri öğrencilerimle paylaşacağım
için gerçekten heyecan duyuyor ve sabırsızlanıyorum. Benim dört gündür
gözlerimde oluşan merak ve heyecan dolu ifadeleri o yüzlerde de bulacağımdan
hiç kuşkum yok projeyi yarıladığımız bu zamanda… Teşekkürler OBİ!
Yorumlar